În 2010, Dacia a vândut 348.723 vehicule, volum superior cu 12 % față de cel realizat în anul 2009. Ritmul de creștere a vânzărilor Dacia a depășit astfel pentru al șaselea an consecutiv 10%, volumul livrărilor anuale ale mărcii ajungând să se dubleze între 2005 și 2010.
Pe piața din România, care a înregistrat în 2010 o scădere de 20,4%, Dacia a comercializat 36.730 vehicule, adjudecându-și astfel o cotă de piață de 31,7 %, în creștere cu 2,8 puncte procentuale față de anul precedent. Peste două treimi din volumele vândute (24.856 unități) au fost livrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România.
O contribuție importantă la rezultatul Dacia au avut-o vânzările de flote, care au înregistrat în 2010 un nivel record (aproape 4.000 de unități), în special ca urmare a livrărilor către mari companii (societăți românești și internaționale prezente în România).
Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansarea modelului Duster. Datorită unui raport prestații/spațiu interior/preț fără echivalent în lumea vehiculelor 4×4, Dacia Duster s-a impus rapid drept lider în segmentul său pe piața din România, cu 4.826 unități vândute. Remarcabil este faptul că 92% dintre clienți au optat pentru versiunea vârf de gamă, Lauréate. Modelul cunoaște de asemenea un succes remarcabil pe plan internațional, cu peste 100.000 de comenzi la data de 31 decembrie 2010.
Dincolo de aprecierea publicului larg, Dacia Duster a reușit să-i convingă și pe profesioniștii domeniului auto. Duster a obținut astfel premiul «Autobest 2011», precum și titlurile «Mașina Anului 2011» în România și în Croația, precum și trofeul «SUV-ul Anului 2011» în România.
O puternică dinamică a exporturilor
Vânzările Dacia pe plan internațional au depășit 311.000 unități, în creștere cu 15% față de anul 2009. Marca românească și-a consolidat succesul în Europa Occidentală unde, în 2010, au fost înmatriculate 228.865 vehicule Dacia.
Franța a redevenit anul trecut prima piață de export pentru Dacia, cu peste 110.000 unități vândute, ceea ce corespunde unei cote de piață de 4,12%. Acest rezultat plasează Dacia pe locul al șaselea în clasamentul mărcilor cele mai vândute din Franța. A doua treaptă a podiumului este ocupată de Germania, cu 40.500 unități, un rezultat inferior față de cel înregistrat în anul 2009, însă cu mult superior celor 25.548 vehicule Dacia vândute în această țară în 2008. Pe locul al treilea se situează Italia, cu 21.930 unități, urmată la mică distanță de Spania, cu 21.739 vehicule înmatriculate.
Alte piețe importante pentru Dacia pe plan internațional sunt Turcia (19.167 unități), Algeria (18.578 unități) și Maroc (18.087 unități).
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER